Kolme yleistä virhettä sopimusneuvotteluissa, jotka vaikuttaja voi tehdä
Vaikuttajamarkkinointi on kasvava ala, ja yhteistyöt brändien kanssa ovat monelle vaikuttajalle arkipäivää. Kuitenkin, on olemassa muutamia yleisiä virheitä, joita vaikuttajat saattavat tehdä yhteistyöneuvotteluissa.
"Haluaisin tehdä kanssanne yhteistyötä."
Kyllä, sinä ja 100 000 muuta vaikuttajaa haluaa tehdä yhteistyötä tämän brändin kanssa. Mitä lisäarvoa 𝗷𝘂𝘂𝗿𝗶 sinä tälle yritykselle tuot? Miksi heidän pitäisi tehdä 𝗷𝘂𝘂𝗿𝗶 sinun kanssa yhteistyötä? Älä lähesty brändiä ilman, että kerrot tämän asian heti. Tämä on yksi yleisimmistä virheistä, jonka vuoksi yhteistyötä ei saada. Sanat "Haluaisin tehdä kanssanne yhteistyötä" voivat kuulostaa kohteliaalta, mutta todellisuudessa ne eivät kerro brändille miksi juuri sinä olisit oikea valinta. Brändit saavat usein lukuisia vastaavia pyyntöjä päivittäin, joten sinun täytyy erottua joukosta. Kerro heti alussa, miksi juuri sinä tuot lisäarvoa heidän brändilleen.
"Hintapyyntöni olisi…"
Ei, tämä ei ole hintapyyntö vaan hinta. Hintapyyntö on kuin kokeilu kepillä jäätä, jos hinta sattuisi menemään läpi. Sinun täytyy seistä tukevasti oman hinnoittelusi takana ja tietää, että olen tämän arvoinen, koska... Esimerkiksi sanat kuten "tekisin" tai "olisi" antavat vaikutelman epävarmuudesta. Sen sijaan käytä itsevarmempaa kieltä, kuten "teen" tai "on." Vakuuta brändi siitä, että olet hintasi arvoinen. Kun lähestyt asiakasta niin sinun tulee olla tietoinen siitä, että hintasi ei ole liian alhainen etkä hinnoittele myöskään itseäsi ulos. Hinnoittelu on yhteistyöneuvotteluiden tärkein osuus. Tiesitkö, että voit myös pelata itsesi neuvotteluista pois hinnoittelemalla liian alas? Jos edes sinä et usko, että olet tuloksellinen ja hyvä vaikuttajavalinta miksi yritys ajattelisi niin?
Lähetät tarjouksen, mutta et palaa sen perään.
Asiakkaat ovat todella kiireisiä ja he saavat lukuisia sähköposteja päivässä. Tiesitkö, että suurinosa asiakkaista yksinkertaisesti unohtaa vastata sähköposteihin. Niin monelta vaikuttajalta jää kauppa saamatta yksinkertaisesti sen takia, että ei joko kehdata tai viitsitä kysyä tarjouksen perään. Tietäjät myös tietää, että soittaminen on aina tuloksellisin tapa saada yhteistyö klousattua. Arvo Agendalla on pitkä ja omakohtainen käytännönkokemus yhteistyöneuvotteluista, jonka vuoksi tiedämme tämän.
Arvo Agenda auttaa sinua menestymään

Kaiken tämän tiedon lisäksi, Arvo Agenda antaa konkreettista ja tuloskeskeistä apua vaikuttajille kaikissa näissä asioissa. Ammattina Vaikuttaja -valmennus sekä henkilökohtainen valmennus on suunniteltu auttamaan sinua kaupallistamaan oman sosiaalisen median kanavasi. Valmennus perustuu puolueettomaan ja oikeelliseen tietoon, joka tulee suoraan alalla kokeneelta vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijalta, Janika Tommilalta.
Janika Tommila ei ole ainoastaan vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri, vaan hänellä on myös vahva kokemus myynnistä ja markkinoinnista. Hän on johdattanut yhden Suomen suurimmista vaikuttajamarkkinointitoimistoista menestykseen ja auttanut lukuisia vaikuttajia kaupallistamaan tilinsä tehokkaasti.
Jos kaipaat lisätietoa tai haluat hyödyntää Arvo Agendan apua, älä epäröi ottaa yhteyttä. Olemme täällä auttaaksemme sinua menestymään.